Informatie, Tips en Trucs

  • 0

Informatie, Tips en Trucs

Yes! Vanaf vandaag ga ik je via mijn website op de hoogte houden over gezondheid en je de handvatten geven om te werken aan jouw gezondheid.

Mijn doel is om je beter te laten begrijpen hoe jouw lichaam werkt, wat je zelf kan doen om je gezondheid optimaal te houden om ervoor te zorgen dat je mij minder vaak nodig hebt.

Wanneer iemand meer inzicht heeft in hoe het lichaam werkt zal het makkelijker zijn om zelf de juiste inschatting te maken wat wel of wat niet kan. Tijdens mijn behandelingen geef ik regelmatig uitleg, maar nu is die informatie voor iedereen beschikbaar! Elke keer zal ik een ander onderwerp belichten.

Ik geef je nu alvast drie tips voor je gezondheid om deze week mee aan de slag te gaan:

  1. Drink elke ochtend, voor je de deur uit gaat, minimaal 2 glazen water (400 mL). Tijdens de nacht verlies je veel vocht door onder andere je ademhaling, om dit aan te vullen moet je direct in de ochtend beginnen met genoeg water. (Helaas telt koffie hier niet in mee en zou je als je koffie drinkt zelfs nog extra water moeten drinken, hier schrijf ik later meer over)
  2. Veel mensen hebben ’s avonds de neiging om na een drukke dag werken op de bank te ploffen. Ook ik heb daar wel eens behoefte aan. Maar bewegen is essentieel voor de juiste fysieke en mentale balans. Elke avond dat je niet gaat sporten maak je een wandeling van minimaal 30 minuten. Neem iemand mee, dat is een stuk gezelliger en dan gaat de tijd sneller dan je denkt.
  3. Tijdens je lunchpauze gebruik je één minuut om te oefenen op je buikademhaling. Voor veel mensen is dit erg lastig, omdat ze niet meer gewend zijn om een buikademhaling te gebruiken. Toch is dit de meest ontspannen vorm van ademhalen en op een drukke dag kan het er voor zorgen dat je weer even terugkomt bij jezelf. Ga zitten op je stoel, leg je handen op je buik en sluit je ogen. Dan adem je rustig in waarbij je je buik naar voren laat komen (dus tegen je handen aan laat duwen), wanneer je uitademt probeer je met je handen te voelen dat je buik weer zakt. Als je let op je handen die meebewegen met je buik, zal je merken dat je ademhaling steeds rustiger wordt en dat het aantal keren dat je adem haalt in die ene minuut steeds minder wordt.